Waarom zou u voor uw bedrijf, stichting of organisatie een naamsbekendheidonderzoek uit laten voeren?
Door middel van verschillende communicatie uitingen en promotiemiddelen werken uw medewerkers hard aan de naamsbekendheid vergroten. Als organisatie is het belangrijk om een goede positie op de bestaande markt te veroveren of om nieuwe markten te ontdekken. Maar hoe effectief is deze communicatie? Hoe groot is uw naamsbekendheid? Wat is het beeld dat mensen van uw organisatie hebben? Allerlei vragen die Quelsa voor u wilt onderzoeken door middel van een naamsbekendheidonderzoek.
Naast het meten van de naamsbekendheid brengt Quelsa ook uw bekendheid ten opzichte van uw concurrenten in beeld. Zo krijgt u inzicht in de bekendheid van uw organisatie bij de doelgroep. Hier kunt u uw communicatie en/of promotie op aanpassen of uitbouwen om zo het succes van uw organisatie te vergoten. Een grote naamsbekendheid heeft een aantal voordelen:
Wilt u een nieuwe promotiecampagne starten? Door eerst uw huidige naamsbekendheid te meten, kunt u het effect van de nieuwe campagne goed beoordelen.
Heeft u al eerder een naamsbekendheidonderzoek uit laten voeren? Quelsa neemt die resultaten mee zodat u de naamsbekendheid op de lange termijn kunt zien en waar nodig kunt verbeteren.
Samen met u stelt Quelsa een vragenlijst op zodat we de naamsbekendheid meten. Een naamsbekendheidonderzoek kan zowel online, telefonisch als schriftelijk uitgevoerd worden. Tevens is het mogelijk om deze varianten te combineren. Uiteraard is het ook mogelijk om een anoniem onderzoek uit te voeren, dit bevordert de betrouwbaarheid van het onderzoek. In dat geval raadt Quelsa aan om gebruik te maken van online vragenlijsten.
In een naamsbekendheidonderzoek begint Quelsa met het maken van een 0-meting van uw organisatie. Hier wordt gekeken naar de spontane en geholpen naamsbekendheid van uw organisatie en hoe uw organisatie wordt gewaardeerd. Om de effecten van uw promotiecampagne of het effect van de wijzigingen in uw communicatie te meten, is het verstandig om het naamsbekendheidonderzoek te herhalen. Dit noemen we 1-, 2- en 3-metingen. In het onderzoek kijkt Quelsa ook of uw doelgroep daadwerkelijk bekend is met uw producten of diensten. Hier wordt gekeken naar de bekendheid en de kennis hierover.
Nadat de naamsbekendheid gemeten is, krijgt u een rapport. Dit rapport bevat naast harde cijfers en conclusies ook aanbevelingen. Met deze aanbevelingen heeft u bruikbare handvatten en kunt u meteen aan de slag om de naamsbekendheid te verhogen. Een imago onderzoek is een aanbevolen aanvulling op uw naamsbekendheidonderzoek. Quelsa combineert deze onderzoeken tot een rapport waar u het totaalbeeld van uw merk en uw concurrenten kunt lezen. Met deze informatie ziet u in één blik waar uw organisatie zich onderscheid van uw concurrenten.
Bent u benieuwd naar de kosten en mogelijkheden voor een naamsbekendheidonderzoek, imago onderzoek of naar wat Quelsa nog meer voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op!
Contact Gratis Intakegesprek