Wilt u onderzoeken wat de effecten en het bereik zijn van uw ingezette media? Dan is een mediaonderzoek de perfecte oplossing. Hiermee kunt u bijvoorbeeld achterhalen wat de waardering is van uw reclamecampagne in een magazine of de effecten van uw gebruik van sociale media zoals Facebook. Daarnaast kunt u met een mediaonderzoek ook achterhalen wat de effecten en waardering zijn van een personeelsblad of programma.
Met een mediaonderzoek krijgt u als organisatie inzicht in de effectiviteit van uw ingezette media. Hiermee kunt u dus inzichtelijk maken wat goed werkt, maar ook wat niet goed werkt. Op basis van deze gegevens uit het mediaonderzoek kunt u dan bepalen welke ingezette media er verbeterd moet worden en welke u beter niet meer kunt inzetten.
Heeft u vragen aan Quelsa? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Contact Gratis IntakegesprekEen mediaonderzoek kan zowel eenmalig als periodiek zijn. Zeker als u veel verschillende media inzet, is het goed om regelmatig een mediaonderzoek te doen. Op deze manier zult u geen geld verspillen aan media dat uiteindelijk niet goed blijkt te werken. Vaak is een mediaonderzoek maatwerk, omdat iedere organisatie weer een andere combinatie heeft van verschillende media-kanalen. Voorbeelden van een mediaonderzoek zijn:
Een mediaonderzoek kunt u extern laten uitvoeren. Met de resultaten die u ontvangt uit het onderzoek kunt u samen met uw communicatie-afdeling aan de slag gaan. Hierbij zullen ook de huidige trends op gebied van de verschillende media-kanalen een rol spelen. Door deze twee resultaten bij elkaar te brengen zult u een goed beeld krijgen van waar u al goed bezig bent, maar ook waar nog verbeteringen nodig zijn. Op deze manier zult u optimaal gebruik kunnen maken van de ingezette media.
Bent u benieuwd wat Quelsa voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij staan u graag te woord.
Contact Gratis Intakegesprek