Het imago van uw organisatie kan een doorslaggevende factor zijn voor het succes van uw bedrijf. Een imago onderzoek geeft inzicht waar u zelf aan de slag kunt. En het geeft waardevolle input voor uw reclamecampagnes. Met een imago onderzoek van Quelsa krijgt u een actieplan om uw bedrijfsimago te verbeteren.
Met behulp van een imago onderzoek kunt u zien hoe verschillende doelgroepen over u denken. Wat zijn de spontane associaties die uw doelgroepen hebben bij uw organisatie of product? Welke kenmerken passen er bij uw bedrijf? Hoe staat u ten opzichte van uw concurrenten? Is uw imago verbeterd of verslechterd? Zo krijgt u inzicht of uw huidige imago overeenkomt met uw gewenste identiteit.
Verder leert u met het onderzoek welke factoren er bijdragen aan uw imago. Dat hangt af van zowel interne als externe factoren. Interne factoren zijn de factoren waar u zelf invloed op heeft, zoals de interactie met uw klanten, de aanwezigheid van uw bedrijf of organisatie en uw daadwerkelijke producten of diensten. Externe factoren zijn bijvoorbeeld media en het imago van de branche waar u onderdeel van uitmaakt.
De resultaten van een imago onderzoek kunnen waardevolle input geven voor de planning en strategie van een reclamecampagne. Na afloop van de campagne kan een tweede imago onderzoek inzicht geven in de effecten van de reclame-inspanningen.
De online reputatie van uw bedrijf is een factor die steeds meer invloed krijgt op aankoopbeslissingen onder uw doelgroepen. Hoe wordt er online over u geschreven? Wat is het beeld dat wordt verspreid op weblogs, social media, forums en vergelijkingswebsites? Een imago onderzoek brengt al deze factoren in kaart en geeft u praktische handvatten om uw bedrijfsimago op het internet te verbeteren.
Een imago onderzoek kan op verschillende manieren worden uitgevoerd; via een online vragenlijst, telefonisch en een-op-een. Uiteraard is het ook mogelijk om een anoniem onderzoek uit te voeren. In dat geval raden we aan om gebruik te maken van online vragenlijsten. Wanneer u eerder een imago onderzoek heeft laten uitvoeren, kunnen wij die resultaten meenemen. Zo kunt u het verloop van uw imago op de lange termijn zien.
Het imago onderzoek wordt vaak gecombineerd met een naamsbekendheidsonderzoek. Zo krijgt u een totaalbeeld van uw imago én de naamsbekendheid onder uw doelgroep.
Het imago onderzoek resulteert in een rapport dat naast harde cijfers ook conclusies en aanbevelingen bevat waar u meteen mee aan de slag kunt. Zo heeft u bruikbare handvatten om het imago van uw organisatie te verbeteren.
Bent u benieuwd naar de kosten en mogelijkheden? Of wilt u weten wat Quelsa nog meer voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op!