Wilt u graag professioneel marktonderzoek laten doen? Marktonderzoeksbureau Quelsa biedt verschillende marktonderzoeken aan. Op deze pagina geven we u meer informatie over marktonderzoek. Wat is marktonderzoek? Wat voor soorten marktonderzoek zijn er? Hoe kan Quelsa u hierbij helpen?
Wat is een marktonderzoek? De betekenis van marktonderzoek is letterlijk: onderzoek naar een bepaalde markt. Marktonderzoek is een vorm van onderzoek waarbij informatie wordt verzameld en geanalyseerd op het gebied van (nieuwe) markten, bestaande klanten en producten of diensten. Voor een gedegen marktonderzoek zijn de volgende onderdelen van belang:
Er zijn verschillende soorten marktonderzoek. Van klanttevredenheidsonderzoek tot medewerkerstevredenheidsonderzoek en van prijsonderzoek tot behoefteonderzoek. Quelsa wilt u bij al deze soorten marktonderzoek graag helpen. Bekijk ook zeker onze pagina over de verschillende onderzoeken en onderzoeksmethoden hoe we u en uw bedrijf het beste kunnen helpen.
Marktonderzoek kan in iedere branche uitgevoerd worden. Bijvoorbeeld in de horeca, zorg, overheid en onderwijs. Quelsa specialiseert zich in de volgende branches voor marktonderzoek:
Uiteraard is professioneel marktonderzoek niet gratis. Hier zijn kosten aan verbonden. Hier willen we u graag open en eerlijk over vertellen. Alleen verschilt het heel erg per type onderzoek en type onderzoeksmethode wat een marktonderzoek gaat kosten. Bent u benieuwd naar de kosten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We maken graag een heldere offerte zodat de kosten voor u overzichtelijk worden en u precies weet waar u aan toe bent.
Offerte aanvragenEen marktonderzoek laten doen kan op verschillende manieren en volgens verschillende onderzoeksmethoden. Denk bijvoorbeeld aan de verschillen tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Uiteindelijk is altijd het doel om de vragen van een bedrijf of organisatie beantwoord te krijgen. Deze vragen kunnen op verschillende manieren gesteld worden aan de doelgroep. Hierbij wordt veelal gebruik gemaakt van: