Binnen marktonderzoek zijn er verschillende manieren van onderzoek uitvoeren. De 2 belangrijkste onderzoeksmethoden zijn kwalitatief onderzoek en kwantitatief onderzoek. Wat is kwantitatief marktonderzoek? Wat is het verschil met kwalitatief onderzoek? Hoe zetten wij het voor u in? Wilt u zelf graag een onderzoek uit laten voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen u graag!
Kwantitatief onderzoek en kwantitatief marktonderzoek is een onderzoek onder een grote steekproef. Uit dit onderzoek komen cijfermatige conclusies. Kwantitatief marktonderzoek geeft u antwoord op vragen zoals:
Kwantitatief onderzoek heeft een aantal kenmerken. Belangrijke kenmerken zijn:
Quelsa maakt gebruik van verschillende methoden voor kwantitatief onderzoek. Lees meer over de verschillende soorten:
Een kwantitatief marktonderzoek wordt gedaan onder een steekproef. Deze steekproef moet de juiste grootte hebben, anders is het onderzoek niet betrouwbaar en bruikbaar. Hoe kleiner de steekproef, hoe meer invloed een individuele respondent heeft op de resultaten. Dat willen we uiteraard voorkomen. Wat is een goede grootte van een steekproef? Dat hangt af van het aantal potentiële ondervraagden (de populatie), beschikbare tijd, budget en de daadwerkelijke onderzoeksmethode.
Wat zijn voordelen van een kwantitatief onderzoek? We zetten de belangrijkste voordelen voor u op een rij:
Bent u benieuwd wat er bij Quelsa mogelijk is op het gebied van kwantitatief marktonderzoek? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij staan u graag te woord!